KNMV Classics voorbereidingen 2012 De voorbereidingen op het nieuwe seizoen 2012 zijn nog in volle gang… Wanneer u dit leest is de eerste ( Paas ) ONK-race echter al achter de rug! Om te beginnen eerst naar de algemene leden vergadering van de CMRCH, afgelopen januari: Hier heeft naast de kampioenshuldiging een bestuurswisseling plaatsgevonden: Eldert Rademaker is na vele jaren mooi en goed werk afgetreden, evenals Bart Vogel.  Beiden zijn terecht even in het zonnetje gezet. Gerard van den Brom heeft het stokje c.q. hamertje overgenomen en René van der Meijden is toegetreden als bestuurslid en tevens secretaris. Petra van Es is gestopt met de vervaardiging van het contactblad en de redactie en makelij van het CMRCH clubblad is nu in handen van Rob van Teulingen… Ook Petra bedankt voor het vele werk! Veel coureurs hebben het prille voorjaar benut om ergens te gaan trainen. Bijvoorbeeld in het verre ‘Val de Vienne’ in Frankrijk.. Maar eerst is daar de testbank: Henk Nebbeling en ondergetekende zijn gezamenlijk bij Startrick in Gaanderen op de testbank geweest met de Honda 500 vierpitters. Wij hebben beiden hetzelfde, door G. Lether getunede blok. Na wat kleine afstellinkjes kwam uit beide fietsen nagenoeg hetzelfde vermogen…! (max. 61 pk aan het achterwiel) Dat stemt wel tot tevredenheid. Met de verf nog nauwelijks droog en de kuip nog amper vast nu op weg naar het fraaie Franse ‘Val enz.’ aan welk woord wij een foutieve Hollandse vertaling zouden geven…, maar dat was op de heenweg nog niet bekend… Behalve Henk en ik ( met trouwe monteur Sam en chef horeca Frans…), waren ook Gerard van den Brom en Yrjo van der Meijden van het Honda kamp aanwezig. Verder Jan Koning met al zijn BSA’s en Niek Leeuwis eveneens met twee ABSAF’s. Gerard heeft deze winter  ook al een tweede fiets gebouwd met een supersonisch ‘Gerrit’ Honda-4 blok erin… Dit leverde op de testbank maar liefst 71 paarden… We zijn toch maar gebleven in V.d.V… De bedoeling was om drie dagen, vijf sessies per dag te rijden… Dat is best veel, maar geeft ook de mogelijkheid veel te testen en te proberen. Bij Henk ging het in de eerste sessie al gelijk behoorlijk mis: Een vermoedelijk blokkerende versnellingsbak deed Henk hard op het asfalt belanden en daarbij brak hij helaas zijn rechtersleutelbeen. Bezoekje ziekenhuis en einde verhaal. Uiterst jammer, maar zulke dingen gebeuren soms… Het was goed om weer te rijden en de nieuwe racer uit te proberen. Mijn vierpitter draaide best al had ik wel wat kleine probleempjes: De zit is nog niet optimaal, het stroomverbruik op de een of andere duistere wijze abnormaal hoog en wat gestuiter aan de achterkant… Maar dit is allemaal wel op te lossen. Bij Niek en de ABSAF ging het wat minder, er draaide een bigend kapot en bij de reserve fiets ontstond later een scheur in het carter…, helaas ook einde oefening(en). Het was wel erg fris in Frankrijk met nacht en ochtend vorst en veel bulderende kacheltjes in campers en caravans… Het weer was de tweede dag zonnig en de temperatuur werd ook wat hoger. Ik had straatbanden gemonteerd, dus dit kwam wel goed uit. Desalniettemin ging ook ik ’s middags ‘even’ op m’n plaat… Laten we zeggen om ook dit even uit te testen. Slechts een lichte schade en een zere hand was het gevolg. Ook Gerard ging een sessie later liggen en Yrjo maakte een klein grindbak uitstapje zodat alle Honda rijders in ieder geval íets hadden… Jan Koning bleef keurig op zijn fietsen zitten, maar hij heeft ook de meeste ervaring…, wij beginnen allemaal maar net… Jan had wel wat lichte akkefietjes met stoterstangetjes en tuimelaartjes en dan is het wel fijn een extra motor mee te hebben. De laatste dag zou ook zonnig zijn, was ons bij de ‘briefing’ beloofd, maar bij het vroeg ontwaken werden wij onaangenaam verrast door tikkende geluidjes en dat waren niet de stoterstangetjes van Jan…; wel regen op het dak en de rest van het circuit. Wij besloten hierop naar huis te gaan, het zou te lang duren eer het droog was en er was nog meer regen voorspeld… Een week later is een andere Classics delegatie naar Zolder geweest om daar te trainen, o.a. Jan Frank Bakker, de BMW-Beck familie en Rob van Teulingen ( met Ron en Koos ).  De eerste Lenterace is dus op Assen ( Pasen ), 7-9 april. Verslag volgt. Verder wijs ik nog graag op de vernieuwde website van de CMRCH, waar u veel nieuws en informatie kunt vinden en ook bijvoorbeeld de foto’s van de kampioenshuldiging: www.cmrch.nl  

 

© Ernst Hagen Motoren | Ontwerp: PK Designs